onsdag 20 maj 2009

Jag har fått en ny symaskin!

Det var min älskade make som gav mig den i 35:års pressent. Jag har haft ett par symaskiner tidigare, men aldrig någon som denna - det är en Bernina overlock - jag är hellycklig!


Hittills har det blivit några dressar till lilljäntan i huset och syster min har också sytt en del till sin lilla. Overlock är verkligen fantastiskt när man ska sy barnkläder och det är just barnkläder som jag tänker ägna mig åt att göra ett tag framöver.

Ett av dagens verk, en overall i svart plysch:


Förmiddagsluren kunde hon ta i en nysydd mjukisdress i
rött och rosa.



Den här huvan tycker jag är jättebra! Den sitter skönt kring öronen och åker inte ner i ögonen.
Byxorna har jag gjort rejält långa för att de inte skall åka upp till knäna som jag tycker att det är många andra byxor som gör. En annan, inte helt oväsentlig, tanke med långa byxor är att de kan användas mycket längre.


Jag har tänkt att jag ska göra mönster och lägga ut här, så att den som vill testa mina modeller kan göra det.

Nu längtar jag till i morgon då jag kan fortsätta!!

1 kommentar:

  1. Vad kul med denna blogg! Jag slutar plugga typ imorgon och är sen hemmamamma på heltid på obestämd framtid. Jag har längtat efter att få fram symaskinen.. o nu fick jag ju dessutom en inspirationsblogg att läsa. :) Toppen!

    kram
    /Maria

    SvaraRadera